Moda sektörü kürkten hızla uzaklaşıyor. Gucci, Saint Laurent, Balenciaga ve Alexander McQueen gibi lüks moda markalarının grup şirketi Kering, tüm markalarının koleksiyonlarındaki kürk kullanımını sonlandıracağını duyurdu. Sonbahar- Kış 2022 koleksiyonları ile birlikte 2022 yılının sonunda anti-kürk bir moda grubu olacağını duyuran Kering’in dahilindeki birçok marka son yıllarda bu trendi benimsemişti. Bottega Veneta, Balenciaga ve Alexander McQueen gibi markalar kürk kullanımını sessizce azaltırken, 2017’de ise Gucci Kreatif Direktörü Alessandro Michele, anti-kürk olma yolunda ilk adımlarını attığını duyurmuştu. Bünyesindeki isimlerin değişimlerine rağmen Kering’deki bazı markalar hala kürk kullanımına devam etmişti.
Milano Moda Haftası’nın başlaması ile birlikte moda camiasında şaşırtıcı bir açıklama yapan Kering CEO’su François-Henri Pinault, “Hayvan refahı söz konusu olduğunda, grubumuz kendi tedarik zincirindeki ve genel olarak lüks sektöründeki uygulamaları geliştirmeye istekli olduğunu her zaman göstermiştir. Artık tüm koleksiyonlarımızda kürk kullanımına son vererek bir adım daha atmanın zamanı geldi. Müşterilerimizle birlikte dünya değişti ve lüksün de doğal olarak buna uyum sağlaması gerekiyor.” dedi.
Moda sektöründe hayvan hakları konusunda kural değiştirici olarak bilinen Kering, bünyesindeki Gucci ile birlikte anti-kürk koleksiyonlarda ilk değişimi yapmıştı. Aynı zamanda 2019’da çalıştıkları tedarikçiler ile bir deri ve tüy standart sertifikası geliştiren Kering, fabrikaları uygulama süreçlerine göre ‘Bronz,’ ‘Gümüş’ ve ‘Altın’ kategorilerine ayırmıştı. Buradaki fikir, Kering'in tedarik zincirinin bir parçası olan hiçbir hayvanın besi alanlarına veya yoğun çiftçiliğe maruz kalmamasıydı.
Lüks moda grubunun bu adımı birçok hayvan-severi mutlu etse de farklı bir açıdan bakanlar da oldu. Uluslararası Kürk Federasyonu CEO’su Mark Oaten, bu haberi “talihsiz bir sürpriz,” olarak adlandırırken, “Kering, vahşi kürk çevresinde bazı harika koruma programları geliştirmek ve Namibya'daki yerel çiftçileri desteklemek için kürk sektörüyle aktif olarak çalışıyordu,” diye ekledi. ‘Furmark’ adlı sertifika programı için Kering ile çalıştığını belirten Oaten, Fransız moda grubunun sürdürülebilirliğe ve korumaya ve kürk gibi doğal kaynakları kullanmaya gerçekten bağlı olduğunu sandığını söyledi. Bu duyuru ile birlikte geçtiğimiz yıllarda elde edilen çabalar, atılan kilometre taşları ve düzenlemeler üzerinde yapılan çalışmaların boşa gideceğini belirten Oaten, yerel çiftçilerin ve tarımın zarar göreceğini düşündüğünü ekledi.
Fransız moda grubunun anti-kürk politikalarına rağmen sürdürülebilir ve doğal kürk tedariğine devam edeceklerini söyleyen Oaten, Moncler, Galeries Lafayette ve Rusya’daki Snow Queen mağazaları ile ‘Furmark’ sertifikası üzerinde çalışmaya devam edeceklerini vurguladı.
Kering moda dünyasında anti-kürk politikaları konusunda büyük bir adım atarken, Valentino ve Oscar de la Renta gibi markalar da koleksiyonlarında kürk üretimini sonlandırma kararı aldılar. 2021 Met Gala stilinde Oscar de la Renta giyen Billie Eilish ise anti-kürk sözünü tutmaya devam ettikleri sürece Oscar de la Renta kıyafetleri giyeceğini duyurdu. Sonuç ne olursa olsun lüks moda markaların sürdürülebilirlik ve etik üretim adına attıkları adımların sektörde büyük değişimlere neden olacağına eminiz.