Zarafet Ve İhtişamla Harmanlanmış Bir Dünya

Güçlü marka kimliğiyle uluslararası alanda yükselmeyi başaran Mehmet Korkmaz Haute Couture'ün Brand Ambassador'u Semra Yıldırım ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.

ELLE ONLINE ELLE ONLINE 31 Ekim 2024

Mehmet Korkmaz markasının zarif çizgileri ve göz alıcı detaylarının ardında, bu başarı hikayesinin yaratıcı güçlerinden biri olarak Mehmet Korkmaz Haute Couture Brand Ambassador Semra Yıldırım karşımıza çıkıyor. Kendisiyle, markanın DNA’sından global stratejilerine, couture dünyasından hazır giyim vizyonuna kadar birçok detayı konuştuk.



Bize biraz kendinizden bahseder misiniz? Modayla ilişkiniz nasıl başladı?
Modaya ilgim tamamen güzellik ve estetik görüntülere olan merakımla başladı. Lise ve üniversite eğitimlerimi moda bölümlerinde tamamladım. Sonrasında hızla iş hayatına adım attım ve moda markalarının tasarım ekiplerinde yer aldım. Zamanla koleksiyon danışmanlığı ve tasarım ekibinin liderliğini üstlenerek devam ettim.


Mehmet Korkmaz markasıyla yolunuzun kesişmesi nasıl oldu?
Mehmet ile tanışmamız, daha önce tasarım danışmanlığı yaptığım bir marka için gittiğim iş seyahatinde Paris'teki ortak bir arkadaşımız aracılığıyla bir aksesuar alışverişinde gerçekleşti.

In-house Brand Ambassador olarak marka için neler yapıyorsunuz?
Markada kreatif direktör olarak tüm süreçleri yönetiyorum. Couture koleksiyonlarını Mehmet tasarlıyor, ancak tüm modelleri birlikte değerlendirerek karara bağlıyoruz.

Marka özellikle yurtdışında daha çok tanınıyor, sık sık özel ödüller alıyorsunuz? Biraz anlatır mısınız bu ağı?
Evet, marka stratejimizi bu doğrultuda geliştirdik. Yurtdışında, özellikle Orta Doğu bölgesiyle güçlü bir ağımız var ve birçok ülkeye satış yapıyoruz. Esquire Avrupa Başarı Kalite Ödülü ve Europe Business Assembly ödüllerini aldık. Hedefimiz, Paris couture takviminde yer almak.

Mehmet Korkmaz markasının özünde, DNA’sında ne var? Giydirmeyi seçtiği kadın nasıl biri?
Mehmet Korkmaz markasının DNA'sında, couture elbise anlamını tam olarak hayata geçirmek var. Markanın kadın profili ise birçok duyguyu bir arada barındıran, cool, seksi ve duygusal bir figür.


Yeni koleksiyonu anlatır mısınız? Nasıl bir koleksiyon beklemeliyiz?
Yeni koleksiyon son eklemelerle tamamlanmak üzere. Bu koleksiyonda daha önceki tasarımlardan farklı bir Mehmet Korkmaz kadını ortaya çıkıyor olacak. Koleksiyonda mini şortlar, pantolonlar, braletler, ceketler ve mini elbiseler yer alacak.


Mehmet Korkmaz Bridal’dan biraz bahseder misiniz, nasıl bir koleksiyon sunuyor?
Mehmet Korkmaz markasında kişiye özel gelinlikler sunuyoruz ve bu alandaki talepler oldukça yoğun. Güzel bir haber olarak 2025’in ilk çeyreğinde Mehmet Korkmaz Spring Summer 2025 koleksiyonu ile çıkarıyoruz.

Ready to Wear için planlarınız var mı?
Evet, markamızın hem couture hem de Ready to Wear alanında güçlü bir yere sahip olması hedefimiz. Koleksiyonlarımız zarif ve gösterişli tasarımlardan oluştuğu için özellikle Orta Doğu ve Avrupa’daki müşterilerimizden olumlu geri dönüşler alıyoruz. Ready to Wear koleksiyonumuzun geniş kitlelere ulaşması ve markamızın global pazarda bilinirliğinin artması adına stratejik adımlar atıyoruz.


Marka iki pazara da hitap edebilen zarif ama gösterişli bir özellik barındırıyor. Avrupa ve Arap ülkelerindeki trunk showlarınız çok yüksek katılımlı geçiyor. Nasıl geri dönüşler alıyorsunuz?
Kısa vadede, markamızı daha geniş bir müşteri kitlesine ulaştırmak ve uluslararası pazarlarda daha fazla görünürlük kazanmak için çalışıyoruz. Özellikle Avrupa ve Orta Doğu pazarlarında etkinliğimizi artırmak adına yeni ortaklıklar ve iş birlikleri üzerinde duruyoruz. Aynı zamanda, online satış kanallarımızı geliştirmek, global çapta tanınırlığımızı artırmak ve markamızı dünya modasında kalıcı hale getirmek için adımlar atıyoruz.

Kısa vadede büyüme planlarınızdan bahseder misiniz?
Kısa vadede dijital platformlarda varlığımızı güçlendirmek, Avrupa ve Orta Doğu’da etkinlikler düzenleyerek marka bilinirliğimizi artırmak, stratejik iş ortaklıkları kurmak ve uluslararası moda haftalarına katılmak en öncelikli hedeflerimiz arasında. Bu adımlarla, markamızı daha geniş kitlelere ulaştırarak uluslararası alanda tanınırlığımızı artırmayı amaçlıyoruz.

ELLE Türkiye deyince aklınızdan neler geçiyor?
ELLE Türkiye moda ve yaşama dair harika bir yol arkadaşı. Uzun yıllardır bende sadık bir okuyucunuz olarak yaşamın bize sunduğu sayısız güzelliği keşfetmemize imkan tanıyorsunuz ve yoğun hayatın karmaşasında bu durum bizler için büyük bir lüks. Büyük bir keyifle ve ilgiyle takip ediyorum.



Dergide Bu Ay

ELLE 300. Sayı Çıktı!

ELLE 300. Sayı Çıktı!

300. Sayımızın konuk baş editörü ve kapak kızı Serenay Sarıkaya!

BU SAYIDA NELER VAR?

E-Bülten Aboneliği

E-bültenimize şimdi abone olun,
magazin dünyasındaki tüm gelişmelerden anında haberiniz olsun.